2011. január 8., szombat

Étkezési adagok

Nem tudom, egyetértetek-e velem, de szerintem egyre több manapság a tudatos szülő. Számomra a tudatosság azt is jelenti, hogy komoly figyelmet fordítok arra, mit teszek a gyerekek tányérjára. Meg vagyok róla győződve, hogy a most kialakított étkezési szokásaik nagyban befolyásolják majd a felnőttkori táplálkozási módjukat.
Egyszer olvastam egy szakácskönyvben egy nagyon jó összefoglalót arról, miből mennyit kell ennie egy nap eg kisgyereknek. Nagyon praktikusnak tartom, azóta is próbálom betartani, gondoltam megosztom veletek is. Tehát:

Kisgyerekek napi étkezési szükséglete:
  • 4-5 adag gyümölcs és zöldség, pl. egy db alma, egy banán, egy répa vagy brokkolirózsa (Ami nálunk nagyon bejött: gyümölcscentrifugával 3-4 almából almalevet készítek, ebbe ha belecsempészek egy répát vagy céklát, az ízén nem venni észre, viszont a vitaminok bekerülnek)
  • 3 adag szénhidrát, pl. egy szelet kenyér (lehetőleg nem fehér, hanem barna, magos, stb.), egy kis tál müzli, egy kisebb sült/főtt krumpli, stb.
  • 3 adag tej ill. tejtermék, pl. egy pohár tej, egy pohár joghurt, egy kis sajt vagy túró
  • 1 adag fehérje, pl. egy szelet csirkhús vagy hal, 1 tojás, tofu, egy marék dió, mogyoró, mandula, egy adag hüvelyes - bab vagy lencse, stb.
Gyakorló anyuka vagyok, tisztában vagyok vele, hogy ezt a táblázatot nem mindig lehet betartani (a két fiam, gondolhatjátok mennyi tésztát megenne...), viszont minden nap megpróbálok törekedni rá, hogy legalább a közelébe járjak.

És még valami: szentül hiszem, hogy egy életre szóló ajándékot tudunk adni gyermekeinknek, ha megtanítjuk nekik, ha azt suggaljuk és mutatjuk, hogy enni jó! Egészségeset enni, mindenféle lelkiismeretfurdalás nélkül, vidáman, jó társaságban vagy egyedül, akárhogy is, de enni jó dolog!  Gondolom ti is ismertek embereket, aik állandóan fogyókúrázni próbálnak és egy étkezést nem tudnak lelkiismeretfurdalás nélkül végigenni - óvjuk meg ettől a gyerekeinket! Ha jót esznek és eleget mozognak mellette, akkor legyen öröm számukra az étel!

Nektek van valami jó praktikátok arra, hogyan lehet a gyerekek tányérjára becsempészni azokat a hasznos és egészséges dolgokat, amiket amúgy nem ennének meg?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...