2010. szeptember 19., vasárnap

Zoknicsata

Legalább ketten kellenek a játékhoz, de minél többen vannak, annál jobb. Bent is játszható, ha elég sok hely van (ill. nincsenek törékeny tárgyak a szobában), de kertben a legideálisabb.

Jó sok pár zoknit göngyöljünk össze, a játékteret osszuk kétfelé, középre húzzunk ki valami elválasztó vonalat (földre lerakunk egy kötelet vagy kifeszítünk két szék közé egy lepedőt, stb.). A csapatok felállnak a két térfélre, majd a játékidő alatt (kb. 1 perc) annyi zoknit kell átdobni a másik térfelére, amennyit csak tudnak. Az a csapat nyer, akinek kevesebb zokni van a térfelén.

2010. szeptember 10., péntek

VII. Budapesti Nagy Sportágválasztó – A sport napjai

Időpont: 2010. szeptember 17-18.



Közel 80 kipróbálható sportág (parasportok is!) egy helyszínen, edzőkkel, élsportolókkal, szakmai tanácsadással.
A rendezvény díjmentesen és korhatár nélkül látogatható!
Nyitvatartás: 9 és 17 óra között. Pénteken az előre bejelentkezett óvodákat, iskolákat várják, de 14 órától és szombaton egész nap sok szeretettel várják a családokat és nagyközönséget is!
Helyszín: Merkapt Maraton Sportközpont
1106 Budapest, Maglódi út 12/A.




Az idei Nagy Sportágválasztón a FruitVeB a debreceni és a budapesti állomásokon jelenik meg és almát oszt a gyerekeknek.
Az elegendő mennyiségű zöldség-gyümölcs fogyasztása segít megelőzni a daganatos, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát.

Hogy mi is számít egy adagnak? Ami elfér a kezedben. Tehát már 2-3 szem szilva vagy kajszibarack, egy nagyobb alma, körte, őszibarack vagy paradicsom, sárgarépa, de ne feledkezzünk el az aszalt gyümölcsökről, a szárított zöldség-gyümölcs chipsekről vagy a 100%-os natúrlevekről sem.
Fogyasszunk naponta 3×3-féle zöldséget, gyümölcsöt, mert segítenek megőrizni egészségünket, testsúlyunkat, csökkentik a betegségek kialakulását, segítenek helyreállítani a szervezet sav-lúg egyensúlyát és csillapítják a szomjúságot, mivel 70-95%-uk víz!

További információ:
www.sportagvalaszto.hu

2010. szeptember 2., csütörtök

Lúdtalp - 2. rész

A lúdtalp problémájáról már írtam korábban, most további, szerekkel végzett gyakorlatokat szeretnék megosztani veletek.
  • - Babzsákot lábujjal megfogjuk, felemeljük, eldobjuk - váltott lábbal végzett gyakorlat. Melyik lábbal tudsz messzebb dobni?
  • - "daru": a babzsákot lábujjal fogva kézbe faladjuk. Ennél a feladatnál különbőző mesefigurákat (Thomas, Cranky, Bob Mester, stb.) lehet eljátszani.
  • - pók- vagy rákjárásban a a babzsákot a hasra helyezzük, járás közben a lábujjakat karmolva tartjuk.
  • - két gyerek, vagy szülő és gyerek szemben ül egymással a földön, a talpak közt egy kisebb labdát tart az egyikük. A labdát oda kell dobni a másiknak, ha elég nagy már a gyerek, akkor az hajlított térdekkel meg is próbálhatja elkapni.
  • - szemben ülve a talpakat a labdára helyezzük, és megpróbáljuk egymástól elhúzni. Talajon és levegőben tartva is lehet végezni - ez utóbbi nehezebb.
  • - A lábujjal zsírkrétát, filctollat vagy ceruzát tartunk, a másik talppal a földön megtámasztunk egy rajzlapot. Az írószer hegye a kislábujj felé nézzen, ezzel biztosítjuk a láb beforgatott helyzetét. Próbáljunk minél ügyesebben rajzolni így lábbal. Figyelem: a gyerekek lábujja különböző hosszúságú, ezért mindig a megfelelő méretű írószert kell kiválasztani. Ezt a feladatot garantáltan imádni fogják a gyerekek!
  • - Ujjbábokat lábujjakra húzzuk és megpróbáljuk mozgatni őket, mesét játszani velük.
folyt.köv.
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...